Lamborghini tocmai a dezvaluit inlocuitorul coupe-ului Aventador. La fel ca Aventador si ca Miura, Countach, Diablo si Murcielago care l-au precedat, noul Revuelto este propulsat de un motor V12. Dar este pentru prima data in istorie cand un astfel de motor face parte dintr-un sistem hibrid plug-in.
Nu, producatorul din Sant’Agata Bolognese, Italia, nu se grabeste sa se desparta de celebrul V12 aspirat natural de 6,5 litri. Acesta a fost reproiectat si imbunatatit in profunzime si a fost asociat cu o noua transmisie cu dublu ambreiaj cu 8 trepte si nu mai putin de trei motoare electrice.
Revuelto dezlantuie o putere maxima de 1.001 cai putere si un cuplu motor de 887 lb-ft, dintre care 535 provin de la rasunatorul V12, care este capabil sa atinga 9.500 rpm. Desi se descurca ceva mai bine decat Ferrari SF90 (986 CP), timpul de acceleratie 0-100 km/h este identic, de 2,5 secunde. Viteza maxima se spune ca va fi de peste 350 km/h.
Tractiune integrala electrica.
In mod firesc, masina avea nevoie de un nou sasiu. Inginerii Lamborghini au proiectat unul mai rigid si cu 10% mai usor decat cel al defunctului Aventador. Transmisia este plasata in spatele V12, in timp ce unul dintre cele trei motoare electrice este integrat in cutia de viteze. Celelalte doua se afla in fata, fiecare antrenand cate o roata.
In ceea ce priveste bateria, aceasta este amplasata in locul in care se afla tunelul de transmisie. Capacitatea sa este destul de redusa, de 3,8 kWh. Incarcatorul de 7 kW de la bord o poate umple cu electroni in doar 30 de minute.
Revuelto are 13 moduri de condus! Desigur, unul dintre ele permite o conducere complet electrica, dar pentru distante scurte care nu sunt specificate deocamdata. Modurile Corsa si Performance, mai sportive, il transforma intr-o bestie extrem de sprintena si expresiva.
Design in evolutie
In ceea ce priveste designul, nu ar trebui sa fie o surpriza faptul ca portierele elytra sunt din nou prezente. Designerii s-au inspirat de la Countach, Diablo si Murcielago pentru proportii si o parte din design, dar au avut grija sa le evolueze pentru era electrificarii. Puristii vor aprecia faptul ca V12 ramane clar vizibil in spatele habitaclului.
Noile lumini de zi in forma de “Y” si luminile spate sunt o trasatura distinctiva, la fel ca si tevile de esapament hexagonale. Spoilerul spate este adaptabil pentru a optimiza aerodinamica sau forta de apasare, in functie de necesitati. Jantele sunt echipate cu anvelope Bridgestone Potenza Sport dezvoltate special pentru Revuelto si masoara 20 sau 21 de inci in fata si 21 sau 22 de inci in spate.
De altfel, optiunile de personalizare sunt numeroase, ca de obicei. Numai paleta de culori exterioare ofera 400 de optiuni. Este putin probabil sa se vada doua Revuelto la fel pe sosea.
La interior, decorul si amenajarea imita habitaclul unei masini de curse. Trei ecrane digitale domina tabloul de bord: 12,3 inci in spatele volanului, 8,4 inci in mijloc si 9,1 inci in fata pasagerului. Sistemul de infotainment a fost complet reproiectat pentru a fi mai usor de utilizat si mai asemanator cu un smartphone.
Lamborghini Revuelto 2024 va intra in curand in productie, dar pretul si disponibilitatea pe diverse piete nu au fost inca anuntate. Fara indoiala, va costa mult mai mult decat Aventador, al carui ultim model a fost vandut pentru aproximativ 637.000 de dolari.