Sfaturi pentru a reduce zgomotul si vibratiile anvelopelor

Toate vehiculele sunt alcatuite din diferite elemente, precum motor, frane, suspensii, usi, scaune – si fiecare dintre ele poate face mai mult sau mai putin zgomot. Pe de alta parte, cel mai iritant zgomot si cel care ii poate speria cel mai mult pe soferi este cel al anvelopelor.

Daca, pe de o parte, este esential sa se investigheze cauzele problemei, este important sa se stie si cum se poate reduce zgomotul anvelopei, pentru a calatori mai confortabil si mai in siguranta. Iata cateva sfaturi in acest sens:

  • Suspensii mai moi: pe langa faptul ca afecteaza confortul si manevrabilitatea masinii, suspensiile in stare proasta sau prea rigide vor afecta linistea vehiculului.
  • Geam izolant fonic: multe parbrize moderne au o membrana fonoizolanta pentru a minimiza zgomotul cauzat de trafic si de vant.
  • Accesorii auto: portbagaj, oglinzi de remorcare, ornamente, deflectoare de geamuri si altele pot cauza cresterea zgomotului. Se pot elimina, daca nu sunt absolut necesare.
  • Pastrarea anvelopelor umflate corespunzator: masina va fi mai silentioasa, anvelopele vor dura mai mult si se va economisi combustibil.
  • Schimbarea anvelopelor atunci cand este necesar – inlocuirea anvelopelor uzate va imbunatati stabilitatea, siguranta si va reduce zgomotul care poate fi cauzat de starea proasta a anvelopelor sau de uzura excesiva a acestora.
  • Alinierea: va trebui sa fie facuta de fiecare data cand se schimba anvelopele.
  • Intretinere corecta: echilibru, rotatie, aliniere, presiunea aerului si piulite bine stranse.
  • Alegerea anvelopelor silentioase: intotdeauna se vor alege cele care au indicele „A” in raport cu rezistenta la rulare pe eticheta europeana.

Asadar, exista multi factori care influenteaza nivelul de zgomot al anvelopelor. Insa trebuie stiut ca, daca se calatoreste cu viteza maxima pe un drum de munte, cu capacitatea de incarcare peste limita si amortizoare de suspensii uzate, nu va ajuta la nimic montarea anvelopelor cu calificativul „A” la rezistenta la rulare.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.